Korisni savjeti za korištenje platnih kartica
- Novu karticu potpišite odmah po primanju na predviđenom mjestu na poleđini kartice.
- PIN kod zapamtite ili čuvajte zapisan, ali nikako ne u blizini kartice kako biste spriječili zloupotrebu u slučaju gubitka ili krađe kartice.
- Kako bi PIN kod bio lakši za pamćenje, moguće je izvršiti promjenu PIN-a na bankomatu Sparkasse Bank.
- Pri plaćanju karticom u restoranu ili u drugim objektima gdje kasa nije u neposrednoj blizini, ni u kom slučaju karticu ne trebate davati trećem licu, nego uvijek zahtijevati da lično izvršite plaćanje.
- Platnu karticu nikako nemojte davati nikome da je fotokopira ili da prepisuje podatke sa nje.
- Nikada ne šaljite fotokopiju kartice e-mailom.
- Prilikom unosa PIN koda iz sigurnosnih razloga slobodnom rukom prekrijte tastaturu.
- Prije upotrebe bankomata obratite pažnju na izgled bankomata.
- Ukoliko uočite neke dodatne uređaje ili oštećenja na bankomatu, obratite se zaposlenima u filijali / poslovnici ili pozovite kontakt-centar Sparkasse Bank sa poleđine kartice.
- Kada uspješno završite transakciju, odložite novac, karticu i slip i tek tada se udaljite od bankomata.
- Sparkasse Bank korisnicima platnih kartica nudi i 3D Secure uslugu sigurnog plaćanja na internetu.
- Online prodavnice koje imaju ovu mogućnosti označene su jedinstvenim logoom MasterCard SecureCode i Verified by Visa.
- Preporučujemo upotrebu web stranica koje imaju zagarantovani nivo zaštite.
- Sigurne web stranice za plaćanje sadrže opciju aktiviranja usluge MasterCard 3D Secure ili Verified by Visa koje omogućavaju bezbjedna online plaćanja.
- Nikada ne unosite PIN kod prilikom kupovine putem interneta, banke nikada neće tražiti dostavljanje PIN koda.
- Prilikom plaćanja na internetu provjerite da li web stranica na kojoj se vrši plaćanje počinje sa „https”.
- Uvijek pročitajte sva obavještenja i poruke koje se pojave na ekranu prije samog plaćanja.
- Ne preporučuje se korištenje kartice za plaćanja na nepoznatim web stranicama igara na sreću, kao ni na web stranicama za odrasle.
- Preporučujemo vam da izbjegavate online kupovine sa dijeljenih računara (npr. internet caffei).
- Prilikom kupovine na internetu obratite pažnju na simbol katanca pored web adrese. Ukoliko je označen crvenom bojom ili ukoliko pretraživač izbaci upozorenje da certifikat nije validan, nikako nemojte unositi podatke o svojoj platnoj kartici.
- Preporuka Sparkasse Bank je da prilikom plaćanja u inozemstvu ili podizanja gotovine na bankomatima uvijek izaberete valutu zemlje u kojoj se vrši plaćanje / podizanje gotovine.
- Obavezni ste poduzeti sve zaštitne mjere i osigurati vašu karticu.
- Ne smijete dati karticu ili njen broj bilo kojoj trećoj osobi osim u svrhu transakcije.
- Ako je kartica izgubljena, ukradena ili na bilo koji drugi način neadekvatno upotrijebljena ili ako je Vaš PIN poznat nekoj trećoj osobi, obavezni ste o tome odmah obavijestiti procesni centar putem telefona 033 958 500 ili najbližu poslovnicu Sparkasse Bank d.d. BiH.
- Klijent svaku zloupotrebu kartice može prijaviti nadležnim istražnim organima kako bi se proveo poseban postupak utvrđivanja nastale štete po klijenta.
Kako mogu da provjerim stanje na svom računu?
Upit o stanju na vašem računu možete izvršiti na bankomatu Sparkasse Bank ili bilo koje druge banke u zemlji i inozemstvu. Također, Sparkasse Bank svojim klijentima nudi usluge elektronskog bankarstva - mBanking i NetBanking aplikacije pomoću kojih možete imati uvid u vaš račun u svakom momentu preko kompjutera ili mobilnog uređaja.
Gdje mogu da vidim pregled svojih transakcija?
Sparkasse Bank svojim klijentima mjesečno šalje izvode računa putem pošte ili e-maila, u zavisnosti koji vid komunikacije je klijent izabrao prilikom otvaranja računa. Također, Sparkasse Bank svojim klijentima nudi usluge elektronskog bankarstva - mBanking i NetBanking aplikacije putem kojih klijenti u svakom trenutku mogu da vide izvršene transakcije i rezervacije na čekanju.
Šta je beskontaktno plaćanje / podizanje gotovine?
Beskontaktno plaćanje je tehnologija plaćanja prislanjanjem kartice na POS / ATM uređaj koji podržava mogućnost beskontaktnog plaćanja / podizanja gotovine.
Kartica koja podržava beskontaktno plaćanje na sebi ima istaknutu i otisnutu oznaku beskontaktnog plaćanja kao i POS / ATM uređaji.
Ukoliko prodajno mjesto ne podržava beskontaktno plaćanje, svojom beskontaktnom karticom možete platiti na standardan način - umetanjem ili provlačenjem na POS uređaju uz autorizaciju PIN-om. Dakle, svoju karticu možete koristiti na bilo kojem prodajnom mjestu koje ne podržava plaćanje beskontaktnim karticama.
Da li je beskontaktni način plaćanja siguran?
Beskontaktni način plaćanja je siguran. Tehnologija beskontaktnog plaćanja ima sljedeće prednosti:
- kontrola je u vašim rukama - karticu ne predajete u ruke prodavača
- brzina plaćanja onemogućava kompromitaciju podataka
- nema slučajnog plaćanja u prolazu - kartica mora biti ciljano prislonjena uz sami uređaj kako bi se transakcija provela
- jedna kupovina se ne može naplatiti više puta - ukoliko i prislonite karticu više puta, transakciju je moguće provesti jednom
Do kojeg iznosa mogu plaćati beskontaktnim transakcijama?
Visina transakcije beskontaktnim načinom nije ograničena osim što za iznose do 60 KM nije potreban unos PIN-a dok je za iznose preko 60 KM potrebno unijeti PIN broj.
Da li moja sredstva može koristiti druga osoba?
Vaša platna kartica je vezana za odgovarajući tekući račun i nije moguće da je koristi druga osoba. Sparkasse Bank nudi mogućnost davanja ovlaštenja za korištenje vaših sredstava drugoj osobi kojoj se izdaje dodatna kartica, a vezana je za isti tekući račun.
Da li mogu koristiti svoju karticu u inozemstvu?
Plaćanja i podizanje gotovine u inozemstvu možete izvršiti svim platnim karticama Sparkasse Bank osim Poklon karticom kojom možete vršiti plaćanje, ali ne i podizanje gotovine u inozemstvu.
Da li mogu sam/a vršiti prenos sredstava sa jednog na
drugi račun?
Putem mBanking i NetBanking aplikacije imate mogućnost upravljanja svim vašim računima. Između ostalog, putem ovih aplikacija možete vršiti i prenos sredstava između računa. Ova usluga je besplatna.
Šta se dešava kada istekne rok važenja kartice?
Po isteku roka važenja kartice Sparkasse Bank automatski vrši reizdavanje platne kartice i nakon izrade obavještava klijenta da može preuzeti reizdatu karticu. Ukoliko klijent ne želi da mu Banka reizda karticu, potrebno je o tome obavijesti Banku najmanje mjesec dana prije isteka roka važenja kartice. Kartica se može koristiti do zadnjeg dana u mjesecu koji je naznačen na kartici (datum isteka / expiry date).
Šta da radim u slučaju gubitka ili krađe kartice?
Kada primijetite da vam nedostaje kartica, odmah se javite najbližoj filijali ili pozovite naš kontakt-centar na broj 033 280 300 ili naš procesni centar na broj koji se nalazi na poleđini vaše kartice 033 958 500 radi blagovremene blokade platne kartice. Broj je dostupan 24/7.
Šta je CVV2 broj?
CVC2 / CVV2 broj (Card Verification Value / Code) nalazi se na poleđini vaše platne kartice, desno na bijeloj potpisnoj traci. Riječ je o 3 zadnje brojke u slučaju VISA i MasterCard kartica i isti je neophodan za plaćanje putem interneta. Prilikom plaćanja putem interneta potrebno je, pored ostalih podataka, unijeti i CVC2 / CVV2 broj kojim se verificira kartica prije samog plaćanja.
Koja je razlika između debitne i kreditne kartice?
Debitne kartice su vezane za vaš tekući račun i vaša platežna moć zavisi od raspoloživosti novčanih sredstava na tekućem računu. Kreditne kartice vam omogućavaju korištenje novčanih sredstava u visini kreditnog limita koji je odobrila Sparkasse Bank.
Koja je razlika između revolving i charge kreditne kartice?
Razlika između revolving i charge kreditne kartica je u načinu otplate potrošenog iznosa
limita. Kod revolving kartica, nakon što napravite transakciju, dužni ste mjesečno plaćati minimalni iznos za uplatu koji iznosi 4% ukupno potrošenog iznosa, uvećanog za dospjele kamate i naknade.
Kod charge kartica, nakon što napravite transakciju, dužni ste vratiti cijeli potrošeni iznos.
Da li postoji određeni iznos za podizanje gotovine i plaćanja?
Iz sigurnosnih razloga Sparkasse Bank je definisala dnevne limite za upotrebu platnih kartica. Dnevni limit za plaćanja na POS terminalima iznosi 2.000 BAM, dok limit za podizanje gotovine na bankomatima iznosi 1.000 BAM. Također, definisan je i broj transakcija, odnosno 15 transakcija na POS terminalima i 15 transakcija na bankomatima, dok je broj pokušaja unosa PIN koda 3, nakon čega se kartica blokira.
Da li sa karticama Sparkasse Bank mogu da kupujem na internetu?
Plaćanje putem interneta moguće je izvršiti sa svim platnim karticama koje Sparkasse
Bank ima u svojoj ponudi. U skladu sa vašim potrebama na raspolaganju su vam:
- MasterCard Debit
- MasterCard Gold Debit
- Visa Classic Debit
- MasterCard Gift
- MasterCard Shop&Fun kreditna kartica
- MasterCard Revolving kreditna kartica
Šta je Verified by Visa / MasterCard 3D Secure?
3D usluge MasterCard® Identity Check™ i Visa Secure su usluge sigurne kupovine Maestro / MasterCard i / ili Visa karticama na internetskim prodajnim mjestima koja podržavaju 3D uslugu. Prilikom finansijske potvrde kupovine svoj identitet dodatno potvrđujete jednokratnom SMS lozinkom. Razmjena tajnih podataka obavlja se isključivo između vas i Banke te internetsko prodajno mjesto nema uvid u podatke koji se razmjenjuju.
Internetsko prodajno mjesto koje sudjeluje u programu i podržava plaćanje putem 3D usluga MasterCard® Identity Check™ i Visa Secure najlakše je prepoznati po istaknutom logotipu usluge.
Da li je sigurno plaćati karticama na internetu?
Sparkasse Bank korisnicima platnih kartica opciono nudi 3D Secure - uslugu sigurnog plaćanja na internetu. Online prodavnice koje imaju ovu mogućnosti označene su jedinstvenim logoom Verified by Visa, MasterCard SecureCode.
Šta od podataka nikada ne treba da dajem kada plaćam na internetu?
Nikada ne treba da unosite PIN broj prilikom kupovine na internetu. Također, Banka nikada neće tražiti dostavljanje PIN koda.
Platnu karticu nikako nemojte davati drugim licima da je fotokopiraju ili da prepisuju podatke sa nje. Također, ne smije se prosljeđivati fotokopija kartice e-mailom ili drugim kanalima. Preporuka Sparkasse Bank je da provjerite da web stranica na kojoj se vrši plaćanje počinje sa „https“.
Da li karticama Sparkasse Bank mogu da plaćam preko PayPala?
Sve kartice Sparkasse Bank koje imaju mogućnost plaćanja na internetu mogu se koristiti i za plaćanja putem PayPala. Politikom PayPala određeno je da se plaćanja mogu vršiti kako VISA tako i MasterCard platnim karticama, dok se povlačenje sredstava na račun sa PayPal naloga može vršiti isključivo VISA platnim karticama.
Šta da radim ako mi je kratica ukradena?
Potrebno je da pozovete kontakt-centar Sparkasse Bank (033 280 300) ili broj (033 958 500) sa poleđine kartice kako biste blagovremeno spriječili da vaša kartica bude zloupotrijebljena.
Šta da radim ako mislim da mi je kartica skimovana?
Prije upotrebe bankomata treba obratiti pažnju na izgled bankomata. Ukoliko uočite neke dodatne uređaje ili oštećenja na bankomatu, potrebno je obratiti se zaposlenima u filijali ili pozvati kontakt-centar Sparkasse Bank (033 280 300) ili broj (033 958 500) sa poleđine kartice radi blagovremene blokade kartice.
Šta je Surcharge fee?
Surcharge fee je naknada koju banka obračunava u cilju pokrivanja troškova za internacionalne transakcije. Spomenuta naknada se obračunava za korištenje bankomata samo za kartice koje su izdate u bankama izvan Bosne i Hercegovine.
Šta je DCC?
Funkcionalnost Dynamic currency conversion (DCC) korisnicima stranih kartica omogućava da prilikom podizanja gotovine na bankomatima ili prilikom plaćanja kupovine na POS uređajima odaberu terećenje kartice u valuti korisnika kartice.
Korisnik kartice može, ali ne mora odabrati uslugu DCC.
Tu smo za sve za što nas trebate
Više informacija i odgovore na pitanja koja možda imate možete dobiti tako što ćete nas pozvati na broj naše besplatne Info linije ☎ 080 02 02 10
Za tehničku podršku pri korištenju proizvoda pozovite našu Službu za podršku klijentima ☎ 033 280 300